tried to listen to the river but you couldn't shut your mouth





idag fyller min lillebror 15, happy birthday dude!
han fick en ipod touch, man blev lite sugen..

iaf!
jag kom på lagom sent igår att mina kläder antagligen behövdes ta med färdiga idag så jag satt uppe och fixade det til. 2.30 - när väckarklockan sedan ringde kl 6.00 var jag så trött så jag var SÄKER på att jag drömde och stängde av den. förövrigt drömde jag att jag träffade en fin människa. igen.
aja. poängen är iallafall att kläderna användes INTE idag och kommer inte behöva användas förrän efter lovet. WOHO tack för 4 timmars sömn för ingenting. men men.
jag känner att planeringen till vad vi ska hinna med i fotokursen är HELT out of control. måste nog maila och fråga litesaker.

efter skolan mötte jag Lisa och lämnade tillbaka och lånade skivor på bibblan igen! men innan dess så gick jag förbi den vackraste varelse jag någonsin sett. Jag vet inte om det är rättvist att kalla honom människa. Han var bara så himla fin. Så himla Edgar. Jag kände att samma sekund han passerade mig så hade jag kunnat trilla ihop i en liten hög och bara le i resten av mitt liv. Jö-ss-es!
Minns inte riktigt hur han såg ut i ansiktet, för det är så det blir när man faller så hårt så snabbt - då glömmer man hur de ser ut i ansiktet. men han hade mörkt hår, stora glasögon, klargrön mössa, skinnjacka och så var han lång och stor. inte fetstor, utan stor som en björn. som en björn man jättegärna vill krama jättehårt. och så vill man att han ska ha dendär fina mössan året om. åh jag slår vad om att han heter Edgar eller Edvin eller något annat finurligt namn. Han tycker säkert om att prommenera och läsa böcker.. och så tycker han säkert om sån musik som ingen har hört talas om..
ah, nästa gång jag ser honom är jag rädd att jag kommer attackera honom..
om jag någonsin ser honom igen dvs..
herregud! tänk om jag aldrig får se honom igen?
då kan jag likagärna dö..

nu vet ni vem jag kommer drömma om i resten av mitt liv.


imorgon är det en vecka till berlin! åh jag längtar. hoppas han också ska till berlin. och att vi sitter på samma flyg!


lillebror bestämde pizza och sedan tårta. jag mår jätteilla. men som tur är så finns det massvis med coca cola zero i huset. för hela familjen är beroende, förutom lillebror som gillar vanlig cola mer. när jag dricker cola zero blir jag lugn.

jag har läxa tills imorgon men jag vill bara skriva om Edgar/Edvin med gröna mössan.
imorgon kommer emma svensson och har föreläsning för oss coola i skoltidningen, jag är superexcited! för hon är megacool, rockfoto, radar, och så har hon tagit typ alla bandbilder som finns i hela sverige ungefär. hon får mig dessutom att vilja gå om gymnasiet när jag tagit studenten bara för att få ha henne som fotolärare på lbs i lund. så om någon där ute ska välja gymnasie rekommenderar jag att ni väljer lbs eller einar hansen. jag ÄLSKAR einar hansen. tänk om hon kunde vara fotolärare här istället? ÅÅH vad jag skulle tycka det var bra. då kanske vi skulle få mer än två veckor på oss att fotografera en bildserie och studiolalala och skriva en bildanalys.

vi var på den utställningen med albinos idag, nivet de i Tanzania? fanns i sydsvenskan för ett tag sedan. de är helt fantastiska. tänk att åka till ett sånt spännande land och fotografera dessa unika människor som råkat ut för så mycket hemskheter och att sedan få igenom detta i bilder som man sedan visar för allmänheten och dessutom kan sälja för så mycket som 2500 kr/st. och att folk skänker pengar och avgudar det han gjort.
sån vill jag minsann också bli.
eller som emma svensson, bara skitcool och typ träffa alla coola människor i sverige.
jag är helt borta nu känner jag.
måste skissa.

ps. edgar/edvin <3 yrsa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mjau...

Random...

Men jag blir så glad av det där.

/L

2009-10-20 @ 21:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0