yesterday/tonight

gårdagen var bra för mig kände jag. inte bara för att det var en övermysig dag och för att jag hade jätteroligt. utan för att jag blev bjuden på massa te.

i nian praoade jag på Form/Design center i malmö, på lilla torg ni vet? och så fick jag jobba i caféet. jag fick köpa kanelbullar på morgonen och en gång fick jag gå och köpa te. jag gick bara över gatan till en liten tebutik eller vad det heter. och där luktade så fantastiskt gott! (kan även lägga till att jag sniffade på kaffepulvret varje morgon också när jag skulle göra kaffe) och jag tänkte: tänk om det skulle lukta såhär gott hemma? så började jag fantisera om att när folk kommer hem till mig så kommer det alltid lukta te (eller rökelser, det har jag också tänkt mycket på) och jag kommer ha en massa stora fina koppar överallt i olika färger och mönster. och när jag är sjuk så kommer jag krypa ner under en filt med en stor kopp te som känns skönt för halsen...
men jag är kaffemänniska. jag tycker inte så mycket om svart kaffe dock, men det finns en speciellt sort jag gillar - jag vet dock inte vad den heter så that's that. men kaffe latte var mitt knark förra året. alltid! en stooor take away mugg varje dag. och om jag inte fick den så hade jag en så fruktansvärd huvudvärk. och tillslut tog pengarna slut, så där gick jag, med huvudvärk och fantiserade om kaffe.
kaffe har dock aldrig gjort mig pigg. så jag började fundera över varför i tusingen jag drack kaffe egentligen. förutom att det är heeeeeemskt gott såklart.
så jag slutade. typ. jag kan klart ta en kopp nån gång sådär. men det är ingenting jag Behöver längre.

igår drack jag tre koppar te. gott te också! inte som när jag var liten och var tvungen att dränka mitt te i jättemycket mjölk och socker, för det var ju så coolt att dricka te då.
när jag sen kom hem på kvällen så köpte mamma och jag godis, sen gjorde jag en kopp "Mareld" te. glömde att lyssna på låten medan jag drack det, men det får bli en annan gång. vi har tydligen en massa te i ett skåp som vi har fått av diverse människor. och ingen i min familj dricker te.
ingen förutom jag, nu iallafall.
idag provade jag "jordgubb och champagne te" ._. nej, det var absolut inte gott!
så jag drack ett choklad, lakrits, blomnånting te. det var megagott!
och nu har jag ett annat mumsigt apelsin och kaktus te.
lyssnar på miss li.
bababa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0