hört talas om upphovsrätten?

alltså. läser man min blogg, eller har man sett min bilddagbok, vet man vad menar när jag säger min brevlåda.
man vet kanske eller kanske inte att de är jättepersonliga bilder. den första bilden är iallafall det, vilket gör att de andra blir som en utveckling av det. VISST det är BARA bilder lalalala
men det är jag som har tagit dom, det är mina bilder och det är mina känslor. hur töntigt det än låter.
när någon då Tar dessa bilder, Utan att fråga eller ens skriva "detta är Yrsas bilder" det känns liksom inte bra.
Sedan kommer den andra känslan, åh, människan måste ju gilla mina bilder då ju? så då känner jag mig helt plötsligt smickrad över att någon i stort sätt stulit något från mig. eftersom att den här personen inte är någon jag hatar, det är en trevlig prick som jag aldrig haft något emot - så fick den här människan kanske inte dendär utskällningen han förtjänade.
sedan hände det igen, dock en av samma bilder så jag vetinte om han då tyckte att det var okej att fortfarande inte fråga eller skriva mitt namn någonstans.
nu känner jag bara såhär: alla mina bilder, förutom möjligtvis kompisbilder är off limits. rör dom inte. fråga gärna, men det är itne stor chans att jag säger ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0