fredag

idag är det fredag. den enda lektionen på schemat är småföretaganade A 8.30 - 10.00 det är ett underligt ämne, det känns som att man sitter där och inte gör så mycket, men varje gång man går därifrån så känns det som att man har lärt sig något viktigt som man kommer kunna använda i resten av sitt liv. ungefär.
plus att man kan ha någonlunda vuxna samtal med sina föräldrar sedan, för då kan man sånt som dom håller på med. fniss.

kände mig högst omotiverad att gå till skolan idag. och av någon anledning åt jag inte frukost, för jag var verkligen inte hungrig. brukar inte vara så.
finn ville att vi skulle skriva en vision vi hade för oss själva om fem år. eller hur man säger. och jag kunde bara tänka på italien, starka färger, lägenhet och "bra". andra hade lite mer detaljerade visioner. england hade inte heller varit helt fel.

efter skolan fikade jag och mami på barista och pratade om fonder och pengar. sedan åkte vi till ikea för att köpa billy bokhylla (som jag ironiskt nog hade nämnt tidigare till amanda som ett litet skämt), mamma körde mig på en såndär vagn. eller vi fikade där också. fast kanelbullefika, innan var det matfika.
sedan åkte vi till mediamarkt och så hittade vi "tillsammans är man mindre ensam" men audrey tautou


jag har nog inte hört talas om den, det är en drama komedi, den är fransk såklart och hon är med. så dålig kan den ju knappast vara.
finns det en vackrare kvinna så får någon gärna säga till.

vet inte om jag orkar städa idag eller om jag ska sy på lite spets på min klänning eller om jag ska göra färdigt min hatt.

jag gjorde upp en budget på letionen idag också. om det fungerar så kommer allt att gå bra, det kan jag lova. aldrig mer pengastrul för jag kommer bli lite rik i längden.


ps. det finns fler som är lite som jag, fler som inte tycker att det är roligt att bete sig sådär, det känns lite som en lättnad. måste bara hitta fler sådana människor.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Audrey Hepbrun attans så vacker också.

Hon och Tautou delar någon slags förstaplats.

2009-10-09 @ 21:20:41
Postat av: yrs

ohja det kan jag nog hålla med om!

2009-10-10 @ 00:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0